Klantgericht communiceren voor de customer service
Klantvriendelijk communiceren voor de customer service
Wil jij de leiding en aansluiting tijdens een telefoongesprek met je klanten? Wil jij klantvriendelijk communiceren? Hoe maak je de klantbelofte waar? Hoe zorg je dat de klant zich gehoord voelt? Een goed professioneel telefooncontact is belangrijk voor het vertrouwen van de klant én voor de organisatie.
Deze training biedt jou handvatten om effectief een gesprek te voeren waarbij klantgericht handelen voorop staat!
Bureau VRIS ziet het als haar missie om mensen te begeleiden bij en inspireren tot het verkennen en verleggen van hun persoonlijke grenzen, waardoor een ruimere blik en nieuwe mogelijkheden ontstaan. Hiertoe laten wij hen nieuwe mogelijkheden ervaren; DOEN is hierin het sleutelwoord.
Resultaten
Je hebt inzicht in communicatie en het effect van alleen verbale communicatie
Je kunt schakelen met de klant door de intonatie, tempo en volume van je stem
Je beheerst de 5A,’s het proces in het klantgericht voeren van telefoongesprekken
Je toont begrip voor de klant en de klant herkent je inlevingsvermogen
Je kunt actief luisteren en doorvragen
Je bent je bewust van het effect van je communicatie
Je kunt effectief verschillende gesprekken voeren
Je herkent de verschillende klanttypen
Je bent klantgericht en handelt hiernaar
Je herkent weerstand en weet dit om te buigen
Je bent in staat slecht-nieuws gesprekken te voeren
Je bent in staat om een gesprek te sturen en de regie te behouden
Inhoud
Klantgericht gesprek voeren volgens de 5 A’s met daarin de LSD-methode
Communicatie (Luisteren-Samenvatten-Doorvragen)
Houden van regie in een gesprek
Inleven als kwaliteit of vaardigheid
Bewust je stemgebruik inzetten
Ken en herken de verschillende klanttypen
Ombuigen van weerstand
Klantgericht handelen
Omgaan met klachten
Rollenspelen of opname gesprekken beluisteren met daarin het geven van feedback
Persoonlijke leerdoelen uitwerken
Aanmelden
Groepsgrootte
Minimaal 4, maximaal 10
Door kleinschaligheid met een beperkt aantal cursisten is er meer diepgang, discussies en bewustwording mogelijk van de deelnemers
Doelgroep
Iedereen die klantcontact heeft
MBO werk- en denkniveau
Duur training
1 daagse training
Start om 9.30 uur tot 16.30 uur
Thuisstudie: geen
Data
11 maart 2025
Trainers: Jacqueline & Lotte
Tarief & kwalificatie
De kosten bedragen € 550 – per persoon en exclusief btw
Bewijs van deelname
Locatie
Open inschrijvingen en in-company training
Locatie Bennekomseweg 41 in Ede
Neem gerust contact met ons op.
Wil jij je aanmelden of informatie over een van onze diensten? Je bent van harte welkom! Wil je het volgende formulier invullen? We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om de verdere details te bespreken.