Klantgericht communiceren voor de customer service

Klantvriendelijk communiceren voor de customer service

Wil jij de leiding en aansluiting tijdens een telefoongesprek met je klanten? Wil jij klantvriendelijk communiceren? Hoe maak je de klantbelofte waar? Hoe zorg je dat de klant zich gehoord voelt? Een goed professioneel telefooncontact is belangrijk voor het vertrouwen van de klant én voor de organisatie.
Deze training biedt jou handvatten om effectief een gesprek te voeren waarbij klantgericht handelen voorop staat!
Bureau VRIS ziet het als haar missie om mensen te begeleiden bij en inspireren tot het verkennen en verleggen van hun persoonlijke grenzen, waardoor een ruimere blik en nieuwe mogelijkheden ontstaan. Hiertoe laten wij hen nieuwe mogelijkheden ervaren; DOEN is hierin het sleutelwoord.

Resultaten

Je hebt inzicht in communicatie en het effect van alleen verbale communicatie
Je kunt schakelen met de klant door de intonatie, tempo en volume van je stem
Je beheerst de 5A,’s het proces in het klantgericht voeren van telefoongesprekken
Je toont begrip voor de klant en de klant herkent je inlevingsvermogen
Je kunt actief luisteren en doorvragen
Je bent je bewust van het effect van je communicatie
Je kunt effectief verschillende gesprekken voeren
Je herkent de verschillende klanttypen
Je bent klantgericht en handelt hiernaar
Je herkent weerstand en weet dit om te buigen
Je bent in staat slecht-nieuws gesprekken te voeren
Je bent in staat om een gesprek te sturen en de regie te behouden

 

Inhoud

Klantgericht gesprek voeren volgens de 5 A’s met daarin de LSD-methode
Communicatie (Luisteren-Samenvatten-Doorvragen)
Houden van regie in een gesprek
Inleven als kwaliteit of vaardigheid
Bewust je stemgebruik inzetten
Ken en herken de verschillende klanttypen
Ombuigen van weerstand
Klantgericht handelen
Omgaan met klachten
Rollenspelen of opname gesprekken beluisteren met daarin het geven van feedback
Persoonlijke leerdoelen uitwerken

Aanmelden

Groepsgrootte

Minimaal 4, maximaal 10

Door kleinschaligheid met een beperkt aantal cursisten is er meer diepgang, discussies en bewustwording mogelijk van de deelnemers

Doelgroep

Iedereen die klantcontact heeft

MBO werk- en denkniveau

Duur training

1 daagse training

Start om 9.30 uur tot 16.30 uur

Thuisstudie: geen

Data

 11 maart 2025

 

Trainers: Jacqueline & Lotte

Tarief & kwalificatie

De kosten bedragen € 550 – per persoon en exclusief btw

Bewijs van deelname

Locatie

Open inschrijvingen en in-company training
Locatie Bennekomseweg 41 in Ede

 

Neem gerust contact met ons op.

 

Wil jij je aanmelden of informatie over een van onze diensten? Je bent van harte welkom! Wil je het volgende formulier invullen? We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om de verdere details te bespreken.

Open chat
1
Kan ik je helpen?
Hi, welkom!
Kan ik je wellicht ergens mee helpen?